Get Adobe Flash player

Kontaktai

               

  • Šalčininkų r. Jašiūnų Mykolo Balinskio gimnazija 
  • Įmonės kodas:  291417190
  • Adresas: M. Balinskio g. 16,  Jašiūnų mstl., LT-17249 Šalčininkų r. Lietuva
  • Telefonas: + 370 380 35118
  • El. paštas:jaszuny@centras.lt

 Skaityti daugiau 

Pamokų laikas




            1 p.     08:00 - 08:45

            2 p.     08:55 - 09:40

            3 p.     09:50 - 10:35

            4 p.     10:55 - 11:40

            5 p.     12:00 - 12:45

            6 p.     12:55 - 13:40

            7 p.     13:50 - 14:35

            8 p.     14:45 - 15:30­

Nuorodos


   

  



  • Svetainė atnaujinta:


Naujienos

   16 

2015-05-14

Piligriminė kelionė į Šventąją Žemę

Balandžio 22 dieną mūsų gimnazijos abiturientai ir 5 mokytojai prisijungė prie piligrimų iš Jašiūnų, Šalčininkų, Vilniaus grupės ir kartu išvyko į Šventąją Žemę. Išvyko pasimelsti prieš baigiamuosius egzaminus, prieš žengiant pirmuosius žingsnius naujo gyvenimo link, prašyti Dievo užtarimo renkantis tinkamą gyvenimo kelią, ir semtis naujų dvasinių jėgų. Šią kelionę moksleiviams ir mokytojams padovanojo gimnazijos dosnus rėmėjas, draugas bei gimnazijos mokinių tėvas gerb. J. Borkovski. Lėktuvas su piligrimų grupe nusileido Tel-Avive, netrukus visi jau buvo Betliejuje, miestelyje, kur gimė Išganytojas Jėzus Kristus. Atvykusieji aplankė visas šio miestelio įžymias vietas. Per savaitę, praleistą Šventojoje Žemėje, buvo aplankyta be galo daug vietovių, bažnyčių, šventaviečių, kurios, pasak Biblijos, yra vienaip ar kitaip susijusios su Jėzaus Kristaus bei kitų šventųjų gyvenimu.

Kiekvienas kampelis čia dvelkia istorija ir sakrališkumu. Štai antai Ein Karem, Šv.Jono Krikštytojo gimimo vietovė, Viduržemio jūros pakrantės Cezarėja, kurioje buvo Pontijaus Piloto rezidencija, miestas, kur dvejus metus kalėjo šv. apaštalas Povilas, iki šiol čia dunkso žiauraus Herodo laikų miesto mūrai. Nazaretas - Jėzaus Kristaus vaikystės miestas, šiandien vadinamas arabiškąja Izraelio sostine. Kita aplankyta vietovė - Galilėjos Kana, tai čia, kaip byloja Evangelija, Jėzus padaręs savo pirmąjį stebuklą ir pavertęs vandenį vynu, o virš Galilėjos jūros kranto iškilęs Palaiminimų kalnas, ant jo Jėzus pasakė savo mokiniams garsųjį Kalno pamokslą.

Piligrimų grupei pasisekė paplaukioti mediniu laivu Galilėjos ežeru, tokiais laivais plaukiojo vietiniai žvejai Jėzaus gyvenimo laikais. Tiberiados ežeras primena daugiau Jėzaus stebuklų: jis sutramdė didžiulę audrą, kai bangos jau sėmė mokinių valtį ir atėjo pas mokinius, žengdamas ežero paviršiumi. Taboro kalnas, daug kartų minimas Šventajame Rašte, tai dar viena Jėzaus Kristaus Atsimainymo vieta. Jordano upė - viena reikšmingiausių krikščionims vietų, būtent čia Jonas Krikštytojas kvietė žmones atsiversti ir krikštytis. Čia pat jis pakrikštijo ir patį Jėzų. Maudynės Negyvojoje jūroje tikra palaima, todėl visi pasinaudojo proga ir atsigaivino sūriuose jūros vandenyse.


Kita kelionės apsilankymo vieta - Jeruzalė, tai trijų monoteistinių religijų (krikščionybės, judaizmo, islamo) miestas. Pradėjo piligrimai savo kelią į šventąjį miestą nuo Alyvų kalno, kuriuo, anot Evengelijos, Jėzus eidavo į Jeruzalę, o Alyvų sode praleido melsdamasis paskutinę naktį prieš kančią. Siono kalnas, Paskutinės vakarienės menė, Marijos užmigimo bazilika.- tai yra ypatingos vietos, sukeliančios daug refleksijų, rimties. Kelionės kulminacinis momentas - tai Šventojo Kapo ir Prisikėlimo bazilika – pati svarbiausia vieta kiekvienam maldininkui. Būtent čia Jėzus buvo nukryžiuotas, palaidotas uoloje iškaltame kapo rūsyje ir prisikėlė. Į pačią bazilikos širdį piligrimai įleidžiami tik atstovėję ilgoje eilėje po kelias valandas, bet labai trumpam – tik kelioms sekundėms. Šventosios Žemės švenčiausiąją vietą – kad ir kaip būtų gaila ir liūdna, turi netrukus palikti, negali melstis ir medituoti kiek širdis geidžia. Eilėse laukia tūkstančiai piligrimų iš viso pasaulio. Dar viena svarbi aplankyta vieta - Golgotos kalnas, ant kurio savo paskutinį atodūsį išleido nukryžiuotasis Išganytojas.


Įstabūs, neregėti peizažai, kalnų didybė, stūksantys akmenys, šventyklos visa tai alsuoja šventumu, neveltui šis kraštas vadinamas Šventąja Žeme. Atvykęs čia kiekvienas piligrimas turėjo savo intencijų, norų, tačiau visus sujungė nuoširdus atvirumas, bendrystė, malda, ėjimas tuo pačiu keliu – link Dievo. Nepaisant skirtingų įsitikinimų, skirtingo tikėjimo visi pasijuto lyg iš tiesų būtų viena šeima ir dar ilgai dalinsis savo įspūdžiais, prisiminimais ir dėkos rėmėjui – gerb. J. Borkovskiui už nepakartojamas akimirkas ir išgyvenimus.

2015-05-05

Akcija „Diktantas, virstantis gražiausiu laišku mamai ir tėčiui“

Š. m. balandžio mėnesį, mes (sveikatos priežiūros specialistė Olga Matovič, socialinė pedagogė Aleksandra Godovščikova, pradinių klasių lietuvių kalbos mokytojai), drauge su 1 – 4 klasių mokiniais, prisidėjome prie onkologinių ligų prevencijos ir sudalyvavome švietėjiškoje akcijoje „Diktantas, virstantis gražiausiu laišku mamai ir tėčiui“. Artėjant Motinos ir Tėvo dienai, per lietuvių kalbos pamoką pradinių klasių mokiniai rašė ypatingą diktantą ir gražiai jį apipavidalino. Šį laišką mokiniai įteiks savo mamai ir tėčiui Motinos ir Tėvo dienos proga, kaip jautrų sveikinimą ir laišką.


Dėkoju už dalyvavimą ir bendradarbiavimą

Sveikatos priežiūros specialistė Olga Matovič

2015-04-30

Akcija „Tylioji pertrauka“

Balandžio 30 d. mūsų gimnazijos pradinukai drauge su mokytojais, dalyvavo Vilniaus m. visuomenės sveikatos biuro inicijuojamoje akcijoje „Tylioji pertrauka“.

Šios akcijos tikslas – atkreipti dėmesį į visiems aktualią triukšmo problemą, ugdyti vaikų supratimą apie triukšmą, siekiant ne tik pabrėžti didesnį jų jautrumą neigiamam triukšmo poveikiui mokykloje, namuose, renginiuose, bet ir ugdyti atsakomybę dėl pačių keliamo triukšmo.


Po pirmos pamokos gimnazijos koridoriuose nebuvo girdėti įprasto mokinių klegesio ir šurmulio. Vyko tylioji pertrauka. Mokiniai buvo skatinami - 10 minučių pabūti tyloje - netriukšmaujant, nekalbant („Pertrauka tyloje"). Mokiniai dėjo dėliones, sprendė kryžiažodžius, mokėsi lietuvių gestų kalbos pirštų abėcėlės. Šią dieną 2-3 kl. mokiniams, sveikatos priežiūros specialistė Olga Matovič, akcentavo, kad žmogaus nervų sistemai itin žalingas garsus muzikos klausymasis, stiprus mobiliojo telefono skambučio garsas, kompiuterinių žaidimų skleidžiami garsai. Visi mokiniai buvo perspėti, kad kuo garsas stipresnis, tuo greičiau vystosi kurtumas. Mokiniai buvo paskatinti gerbti tylą, tausoti savo ir kitų sveikatą.

Soc.pedagogė Aleksandra Godovščikova

2015-04-30

Netradicinės edukacinių žaidimų dienos „Stebuklinga žaidimų šalis“ 

Šiuolaikiniai vaikai vis dažniau leidžia laiką prie kompiuterio arba su mobiliuoju telefonu rankoje ir pamiršta, jog natūralus bendravimas su draugais yra daug vertingesnis ir prasmingesnis. Stalo žaidimai – tai nuostabi pramoga, kai žaisdami vaikai gali pasišnekučiuoti, geriau vienas kitą pažinti, įgyti pasitikėjimo savo jėgomis, turtinti vaizduotę, juokauti ir patirti tas nepakartojamas bendravimo akimirkas. Be to, stalo žaidimai gerina atmintį, skatina loginį mąstymą, moko planuoti ir kurti strategijas, moko kantrybės ir atkaklumo, plečia žodyną, skatina smulkiosios ir stambiosios motorikos raidą, moko sėkmingų problemų sprendimo būdų, kurie praverčia mokykloje ir už jos ribų bei suteikia galimybę pajusti visą emocijų spektrą.

Todėl š. m. balandžio 24-30 d. gimnazijos psichologė Oksana Rympo ir logopedė Inesa Boguševič-Vlasova organizavo netradicines edukacinių žaidimų dienas „Stebuklinga žaidimų šalis“. Pradinukai ir 5, 6 klasių mokiniai buvo kviečiami išbandyti įvairius stalo žaidimus („Vitražas“, „Greitoji ranka“, „Swish“, „Karaliaus Liauno karūnos įsigijimas“, „Ožys su peteliške“ ir kt.). Vaikų veiduose matėsi šypsenos, nuostaba. Kai kurių žaidimų jie nebuvo matę ir žaidę, todėl su smalsumu juos išbandė. Kai kurie vaikai teigė nežinoję, kad taip smagiai galima leisti laiką, pajusti pasididžiavimą savimi laimint bei ramiai pabendrauti su visais klasiokais, net su tais, su kuriais paprastai nesutaria.


Pasibaigus šioms netradicinėms dienoms, daugelis vaikų patvirtino, kad stalo žaidimai tai šaunus būdas praleisti laisvalaikį žaidžiant bei mokantis kartu su draugais. Be to, tai puikus iššūkis treniruoti savo mąstymą ar pademonstruoti kitokius sugebėjimus.

Gimnazijos psichologė Oksana Rympo.

2015-04-24

Akcija “Darom 2015”

Jau tapo gražia tradicija, jog kiekvieną pavasarį gimnazistai aktyviai dalyvauja aplinkos tvarkymo akcijoje “Darom”. Kaip ir praėjusiais metais, mūsų gimnazijos bendruomenė tvarkė šalia mokyklos esančią teritoriją. Darbingai nusiteikę mokiniai bei mokytojai triūso iš peties ir sutvarkė Merkio slėnį ir pakrantes. Džiaugiamės prisidėdami prie šios akcijos ir savo rankomis kurdami mums visiems gražesnę ir švaresnę aplinką!


Informaciją pateikė soc.pedagogė Aleksandra Godovščikova

2015-04-17

Konkursas „Spalvotas pasaulis“

Mūsų gimnazijos moksleiviai dalyvavo IV tarptautiniame kūrybinių darbų konkurse „Spalvotas pasaulis“.


Sveikiname III G klasės mokinę, Ivoną Baban 2015 metų IV tarptautinio mokinių kūrybinių darbų konkurse „Spalvotas pasaulis“ užėmusią savo grupėje 2 vietą. Taip pat sveikiname 8 klasės mokinę, Valeriją Smetaniną, laimėjusią savo grupėje 1 vietą bei Jekateriną Fedotovą, užėmusią 3 vietą. Konkursas vyko Šalčininkų r. Butrimonių Anos Krepštul gimnazijoje, jame dalyvavo įvairių mokyklų ir net įvairių šalių moksleivių 284 piešiniai. Sveikiname Violetą Žilinską ir Agniešką Lenkevič, kurios už savo darbus yra apdovanotos diplomais su pagyrimu. Dėkojame ir visiems mūsų gimnazijos mokiniams, dalyvavusiems šiame konkurse, t.y. penktokams: Juljetai Kropaitei, Dianai Kucharevič, Robertui Kislovskiui, Boguslavui Jodko, Jakūbui Snarskiui, Emilijai Snarskai, Damianui Grigorovič, Sabinai Macinkevič; septintokams: Robertui Barkovskiui, Radoslavui Martinkevič; aštuntokui Radoslavui Volodkovič; III G klasės moksleivėms: Katažynai Tomaševič ir Inesai Petrašun.

Dailės mokytoja Lubovė Fedotova.

2015-04-15

Mažoji Lenkų Kalbos ir Literatūros Olimpiada

Balandžio 15 dieną mūsų gimnazijoje vyko Mažoji Lenkų Kalbos ir Literatūros Olimpiada. Joje dalyvavo 18 mokinių iš įvairių rajono mokyklų. Devintokai ir dešimtokai rašė diktantą bei pasakojo iš anksto paruoštą temą. Džiaugiamės, kad tarp nugalėtojų yra mūsų gimnazijos moksleivė. Sveikiname Aliną Turkot (II G), laimėjusią III-čią vietą. Dėkojame ir kitoms mokinėms, dalyvavusioms olimpiadoje: Marijai Gigevič, Elžbietai Voitukovič, Veronikai Vysockai.


2015-04-02

Paskirti valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų centrai

Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. DĮV-468 paskirti Mokyklinių brandos egzaminų centrai.  Įsakymu Nr. DĮV-469 paskirti Valstybinių brandos egzaminų centrai.

Mokyklinių brandos egzaminų centrai

Data
Egzaminas
Egzaminų centrai
Mokinių skaičius
2015-05-28
Gimtoji kalba (lenkų)
Jašiūnų Mykolo Balinskio gimnazija
9
2015-05-28
Gimtoji kalba (rusų)
Šalčininkų „Santarvės“ vidurinė mokykla
5
2015-06-01
Lietuvių kalba ir literatūra
Jašiūnų „Aušros“ gimnazija
4

Valstybinių brandos egzaminų centrai

Data
Egzaminas
Egzaminų centrai
Mokinių skaičius
2015-05-09 Užsienio kalba (rusų)
Šalčininkų „Santarvės“ vidurinė mokykla
3
2015-05-23 Užsienio kalba (anglų)
Šalčininkų „Santarvės“ vidurinė mokykla
8
2015-06-01
Lietuvių kalba ir literatūra
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija
10
2015-06-03 Biologija
Šalčininkų „Santarvės“ vidurinė mokykla
1
2015-06-05
Matematika
Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazija
8
2015-06-08
Istorija
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija
4
2015-06-10
Geografija
Šalčininkų „Santarvės“ vidurinė mokykla
5
2015-06-15
Chemija
Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazija
1

Šaltinis: salcininkai.lt | Paskelbta 2015-03-31

2015-03-30

Gimnazijoje „Savaitė be patyčių“

VŠĮ „Vaikų linija“ š.m. kovo 23-29 dienomis organizavo akciją „Savaitė be patyčių“. Mūsų gimnazija taip pat neliko abejinga šiai kilniai idėjai.

Pirmąją savaitės dieną, kovo 23-ąją, pirmadienį, per technologijų pamokas mokiniai kartu su mokytoja L. Danulevič kepė pyragus ir dalijosi jais su savo draugais. Tuo tarpu pradinukai su auklėtojais piešė draugus bei rašė tikro draugo receptus. I G. klasės mokiniai su dailės mokytoja L. Fedotova kūrė tikro draugo savybių traukinius. Mokinių žodžiais, kiekvienas žmogus panašus į lokomotyvą, nes yra stiprus ir siekiantis pačių įvairiausių tikslų, bet be teigiamų savybių-vagonų žmogui būtų sunku gyventi ir surasti tikrų draugų.

Antradienį kūno kultūros mokytoja J. Žuravska kvietė 5-12 klasių mokinius dalyvauti draugiškose šaškių varžybose, kurių tikslas ne nugalėti priešininką, bet smagiai praleisti laiką kartu. Patys jauniausieji, bet tikrai kūrybiškumo nestokojantys priešmokyklinukai kūrė draugystės knygeles. Tuo tarpu per informacinių technologijų pamokas vyresnių klasių mokiniai diskutavo tema „Elektroninėje erdvėje bendrauk saugiai“.

Kovo 25-ją gimnazijos psichologė O. Rympo 5, 6, 7 klasių mokiniams pravedė užsiėmimus „Klasė kaip stipri ir draugiška komanda“. Taip pat iš 5 klasės moksleivių buvo „sustatyta“ širdies formos figūra bei suskanduotas šūkis: „Drauge smagu, todėl neskriauskime kitų“.

Ketvirtadienio rytą soc. pedagogė A. Godovščikova organizavo akciją „Paspausk draugui ranką“, kurį sukėlė tikrai nemažai draugiškų šypsenų. Po to psichologė trečiokams pravedė užsiėmimą „Draugystės skrynia“, o ketvirtokams – „Kartu mums gera ir smagu“. Po pietų visuomenės sveikatos priežiūros specialistė O. Matovič pasiūlė penktokams išbandyti savo jėgas viktorinoje „Linksmas, sveikas ir draugiškas“.

Paskutinę savaitės dieną gimnazijos valgykloje vyko draugiškos arbatos gėrimas, kuris dar labiau suartino mokinius iš skirtingų klasių. Pradinių klasių mokiniams logopedė I. Boguševič-Vlasova pravedė smagius užsiėmimus „Balsis „a“ ir jo draugai“. Taip pat pertraukų metu logopedė kvietė šeštokus žaisti didaktinius žaidimus.



Akcija „Savaitė be patyčių“ netapo tik tuščiais žodžiais. Džiugu, kad visą savaitę mokiniai aktyviai pasisakė prieš patyčias gimnazijoje, noriai įsitraukė į įvairias veiklas, o svarbiausia, jog mokiniai į savo širdis įsileido svarbiausias vertybes: toleranciją, supratimą, draugiškumą bei meilę kitam.

Gimnazijos psichologė Oksana Rympo dėkoja visiems prisijungusiems prie akcijos.

2015-03-20

XXVI Lietuvos mokinių lenkų kalbos olimpiada

26-ojoje Lietuvos mokinių lenkų kalbos olimpiadoje dalyvavo 36 mokiniai.

Vertinimo komisija patikrino ir įvertino Olimpiados dalyvių darbus.

1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos I laipsnio diplomais apdovanojami šie mokiniai:

Evelina Volovičeva, Vilniaus Jono Pauliaus II gimnazija, 3 kl., mokyt. Česlava Osipovič.

2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos II laipsnio diplomais apdovanojami šie mokiniai:

Daniel Rogoža, Šalčininkų rajono Eišiškių gimnazija, III kl., mokyt. Vaclava Ivanovska;

Barbara Taraškevič, Vilniaus Vladislavo Sirokomlės vidurinė mokykla, 12 kl., mokyt. Barbara Dainovič.

3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos III laipsnio diplomais apdovanojami šie mokiniai:

Katažyna Tomaševič, Šalčininkų rajono Jašiūnų Mykolo Balinskio gimnazija, 3 kl., mokyt. Janina Kurilo;

Lukaš Kaminski, Vilniaus Adomo Mickevičiaus gimnazija, 4 kl., mokyt. Božena Borovska;

Agneška Sobieska, Vilniaus rajono Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazija, 3 kl., mokyt. Beata Polakovska;

Agata Semaško, Vilniaus Adomo Mickevičiaus gimnazija, 4 kl., mokyt. Stanislava Veliseičik.


Sveikiname olimpiados laimėtoją III G klasės moksleivę Katažyną Tomaševič bei ją ruošusią lenkų kalbos mokytoją-metodininkę Janiną Kurilo. Dėkojame už kruopštų, stropų ir sąžiningą darbą bei gražų atstovavimą mūsų gimnazijai XXVI Lietuvos mokinių lenkų kalbos olimpiadoje. Laureatei linkime sėkmės dalyvaujant XLV Lenkų Kalbos ir Literatūros Olimpiadoje Varšuvoje, kuri vyks balandžio mėnesį.

2015-03-20

Saulės ir Mėnulio "kelių" susikirtimas

Pavasario lygiadienis - kovo 21 – kai diena susilygina su naktimi – iš senų senovės mūsų protėviams buvo svarbi šventė. Gamtoje per metus vyksta keturi tokie dideli virsmai: du lygiadieniai, pavasarį ir rudenį; vasarą – trumpiausios nakties, o žiemą – saulėgrįžos (ilgiausios nakties). Taigi nuo kovo 21-mos, dienos eina vis ilgyn ir švenčiamas astronominis pavasaris. Šiais metais kovo 20 dieną, pavasario lygiadienio išvakarėse, įvyko dar vienas svarbus reiškinys - didžiausias per pastaruosius 16 metų Lietuvoje matomas dalinis Saulės užtemimas. Tuomet Mėnulis uždengė apie 70 proc. Saulės disko. Kai kurie mūsų gimnazijos kosmoso mėgėjai negalėjo praleisti tokios progos ir nepasigrožėti šiuo retu reiškiniu. Astronomų žodžiais tariant, šio gamtos reiškinio stebėjimas – tikras menas. Kaip tai daryti teisingai? Mokiniams buvo paaiškinta, kad Saulės užtemimą stebėti galima tik per specialius filtrus arba akinius. 



Tiesiogiai žiūrėti į Saulę - draudžiama, nes galima susigadinti regėjimą. Tam tinka ir specialiai užtamsinti stiklai. Viena iš rekomendacijų yra suvirintojų naudojamas tamsus stiklas, gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams parūpino mokiniams ne tik tokį stiklą, bet ir visą skydelį. Todėl mokiniai akies krašteliu galėjo žvilgtelėti į unikalų, daugelio pirmą kartą stebėtą Saulės ir Mėnulio „kelių“ sisikirtimą.

L.Mickevič-Ozarovska

2015-03-06

Moters diena

Kaip byloja istorija, Tarptautinė moters diena atsirado dėl politinių priežasčių. Šiandien mažai gilinamės į tas priežastis, jos nebeaktualios, o noras praskaidrinti moterų ir mergaičių nuotaiką, noras pateikti malonią staigmeną, pagražinti dieną gėlėmis išliko. Todėl kaip ir kiekvienais metais kostiumuoti mūsų mokyklos vyrai iš pat ryto skuba su gėlių glėbiu pasveikinti kiekvieną mokyklos moterį. Dėkojame jiems už tą dėmesį.


Dėkoju ir savo auklėtiniams, III G klasės berniukams už tai, kad ėmėsi iniciatyvos, kruopštaus ir savarankiško darbo ir surengė gimnazijos salėje linksmą šventę mokytojoms ir savo draugėms. Dėkoju už kvapnias tulpes - pavasario pranašus, už šypsnį, už dainą, už gražius sveikinimus. Tokią dieną neįmanoma nekalbėti apie meilę, skleidžiančią gėrį visur ir visada. Meilė yra gražiausių žmogaus kūrybinių galių varomoji jėga. Meilė žmogui, gamtai, gyvenimui, gėlei, pavasariui...

III G klasės auklėtoja Lucija Mickevič-Ozarovska

2015-03-06

Netradicinė savaitė „Geros savijautos ir spalvotų patyrimų pasaulyje“

„Mūsų gyvenimas kaip spalvos – kartais šviesios, kartais tamsios, tačiau nuo mūsų nusiteikimo ir noro padaryti kažką gero ir malonaus priklauso, ar supanti aplinka bus jauki, draugiška ir spalvota.“

Š. m. kovo 4-6 d. gimnazijos psichologė Oksana Rympo organizavo netradicinę „Geros nuotaikos ir spalvotų patyrimų savaitę“. Tikslai – per įvairias veiklas skatinti mokinių bendradarbiavimą ir draugiškus tarpusavio santykius, atskleisti spalvų reikšmę ir poveikį žmogaus savijautai, emocinei būklei, sustiprinti mokinių pasitikėjimą savo jėgomis ir lavinti jų kūrybiškumą.

Pirmadienį psichologė 3-4 klasių mokiniams padalino „Savijautos kalendorius“, kuriuose vaikai atsižvelgdami į tos dienos nuotaiką turėjo išrinkti vieną spalvą iš trylikos. Savaitės pabaigoje buvo išaiškinta, kokia spalva buvo dominuojanti tarp kiekvieno mokinio ir visos klasės. Paaiškinta, kokias emocijas ir jausmus mums kelia įvairios spalvos bei papasakota, kokia savijauta ir elgesys pasireiškia, kai žmogus ilgesnį laiką renkasi tam tikrą spalvą, pvz., dėvi tiktai tos spalvos drabužius.

Antradienis buvo paskelbtas Mėlynų svajonių diena. Per dailės pamoką kartu su dailės mokytoja L. Fedotova 5 klasės mokiniai kūrė aitvarus su savo slapčiausiomis svajonėmis.

Trečiadienis – Geltonos nuotaikos diena. Tą dieną penktokai ir šeštokai drauge kūrė Saulę, Spalvotą gėlę, ant kurios žiedų užrašė „Paimk gabalėlį gerumo“ ir tokiu būdu skatino kitus tarpusavyje dalintis šypsenomis ir gerais žodžiais.

Nuo trečiadienio iki penktadienio priešmokyklinukai kartu su psichologe O. Rympo turėjo neįprastus užsiėmimus „Paslaptinga spalvų ir skaičių šalis“.

Ketvirtadienis – Raudonų tulpių diena. Septintokai ir kitų klasių mokiniai pertraukų metu darė origami tulpes. Tuo tarpu antrokams po pietų buvo pravestas integruotas psichologės ir logopedės I. Boguševič-Vlasovos užsiėmimas „Liežuvėlio kelionė į spalvų ir kalbos pasaulį“.

Penktadienis buvo pavadintas Spalvotų linkėjimų diena. Penktokai sukūrė neįprastus „šiltus puodelius“, kuriuose užrašė linkėjimus mokiniams, mokytojams ir visam pasauliui.


Šios netradicinės savaitės veiklos leido suprasti, kaip nedaug tereikia, kad būtų gera ne tik pačiam, bet ir šalia esančiam žmogui.

2015-03-05.

Užsiėmimas su 2 kl. mokiniais „Liežuvėlio kelionė į spalvų  ir kalbos pasaulį

Kovo 5 dieną gimnazijos psichologė Oksana Rympo ir logopėdė Inesa Boguševič-Vlasova pravedė 2 klasės mokiniams integruotą užsiėmimą „Liežuvėlio kelionė į spalvų  ir kalbos pasaulį“. Pagrindinis užsiėmimo tikslas – lavinti mokinių artikuliacinį ir kvėpavimo aparatą bei vizualiąją – motorinę koordinaciją ir girdimąjį suvokimą per žaidimus.

Užsiėmimo metu mokiniai keliavo su pagrindiniu pasakėlės herojumi „liežuvėliu keliautoju“. Kartu su juo ėjo per mišką į pievą, susitiko su miško gyventojais, atkartodavo miško gyventojų garsus. Klausant logopėdės sukurtos pasakėlės, mokiniai susipažino su aplinkiniu pasauliu, žavėjosi gamtos vaizdais ir spalvų įvairove, kūrė savo svajonių gėles. Tokiu netradiciniu būdu buvo lavinamas mokinių artikuliacinis ir kvėpavimo aparatas, foneminė klausa, kalbinė motorika, dėmesys bei atmintis.

Tuo tarpu psichologė užsiėmimo metu pasiūlė neįprastus, bet smagius žaidimus. Iš pradžių mokiniai, dirbdami porose, turėjo užrišti batukus. Atrodo lengva? Pasirodo, tai nėra sudėtinga tik tuo atveju, jeigu abu vaikai padeda vienas kitam, pataria ir palaiko, t. y. kartu bendradarbiauja. Vėliau logopedė kartu su psichologe pakvietė kiekvieną mokinį šiaudelių pagalba sukurti savo svajonių gėlę. Kai gėlės buvo sukurtos, ant jų atsisėdo bespalviai drugeliai, kurie panoro tapti spalvotais. Ir mokiniai su mielu noru padėjo drugeliams išpildyti svajonę. Vėliau pakartoję vaivorykštės spalvų pavadinimus, mokiniai atliko užduotį „Vaivorykštės salotos“, kuomet tarp įvairių skiemenų, raidžių reikėjo surasti spalvų pavadinimus.


Užsiėmimo metu mokinai ne tik dirbo poroje, bet ir mokėsi dirbti grupėje. Panaudojant kūrybinius gebėjimus ir vaizduotę, mokiniai stengėsi padėti savo grupės kapitonui pagauti atatinkamos spalvos žuvytę. Taip mokiniai mokėsi atpažinti kūno kalba perteikiamą informaciją, lavino vaizduotę, dėmesį bei atmintį. Baigiantis užsiėmimui, mokiniai atrodė patenkinti, susidomėję ir supratę, kad pasaulis yra gražus ir spalvotas, bet smagiausia yra tuomet, kai jį bandai pažinti kartu su draugais.

Nuoširdžiai dėkojame 2 klasės mokiniams už aktyvų dalyvavimą, už pasitikėjimą savimi ir savo gebėjimais užsiėmimo metu.

2015-03-03

Kvietimas į rekolekcijas

Artinantis Didžiojo pasninko rekolekcijoms, kovo 3 dieną mūsų gimnaziją aplankė kunigas Tadeuš Aleksandrovič su tėvu Jerzy Černiavskiu. Dainomis ir maldomis tėvas Jerzy pakvietė vaikus, jaunimą ir mokytojus atvykti į rekolekcijas. Toks netikėtas susitikimas sužavėjo moksleivius, sukėlė daug teigiamų emocijų.


2015-02-20

Šalis ta – Lietuva vadinas

Vasario 9 – 23 d. Jašiūnų M. Balinskio gimnazijoje buvo organizuotos Lietuvos kultūros dienos, minint Valstybės atkūrimo šventę. Lietuvių kalbos, dailės, istorijos, geografijos ir muzikos mokytojos paruošė daug įvairios veiklos, kuri ne tik gilintų mokinių žinias, bet ir leistų mokiniams pajusti, parodyti tą laisvę.

Mokiniai dalyvavo pamokų cikle „Kodėl noriu gyventi Lietuvoje“, išvykoje į Lietuvos Seimą, o taip pat kūrė pristatymus „Aš tavo tėvynė – vardu Lietuva“, eiles ir dailės darbus apie Tėvynę. Vyresniųjų klasių mokiniai parengė nuotraukų parodą „Tai uždaryk mane, Tėvyne, savyje“.

O vasario 20 d. gimnazijos aktų salėje įvyko žinių apie Lietuvą konkursas „Šalis ta – Lietuva vadinas“, kuriame dalyvavo 8, I G, II G ir III G klasių mokiniai. Kiekviena komanda turėjo atlikti užduotis iš įvairių sričių – Lietuvos istorija, Lietuvos geografija, Lietuvių kalba ir literatūra. O pertraukėlių metu buvo atliekamos muzikinės užduotėlės. Beje, visi sirgaliai taip pat gavo užduočių ir geriausieji buvo apdovanoti diplomais. O kol komisijos nariai skaičiavo taškus, visi žiūrėjo lietuvių kalbos mokytojos L. Mickevič – Ozarovskos sukurtą filmuką „Mano Lietuva“.

Žinių konkurse „Šalis ta – Lietuva vadinas“ I-ą vietą užėmė 8 klasė, II-ą vietą užėmė I G klasė, III-ą vietą – III G klasė, IV-ą vietą – II G klasė.

Dėkojame visiems mokiniams dalyvavusiems visose veiklose ir mokytojoms, už kūrybiškumą, įkvėpimą, didelį darbą.

Lietuvių kalbos mokytoja Jelena Byčinskienė

2015-02-14

Šimtadienis

Šimtadienis – viena gražiausių, jaunatviškiausių ir linksmiausių mokyklos švenčių, simbolizuojanti veržlumą, polėkį, svajones…

Šeštadienį, vasario 14 d. mokykla tiesiog šurmuliavo, nes abiturientai ruošėsi savo šventei, kurią tradiciškai pradėjo polonezo šokiu. Scenoje pamatėme kaip prabėgo 12 moksleivių mokslo metų... kaip kadaise mažytė klasė gausėjo, tobulėjo, galiausiai tapo internacionaline ir labai draugiška klase. Scenoje abiturientai prisiminė vaikystę, dalyvavo šmaikščiose pamokose, papasakojo apie savo svajones, nukeliavo į ateitį ir parodė save iš laiko perspektyvos. Visi žiūrovai gavo gerą dozę „juoko vitaminų“ pasižiūrėję nuotaikingų vaizdelių iš mokinių gyvenimo.


Sugraudino sukurtas filmas bei padėkos žodžiai mokytojams ir tėvams.

Sveikinimo žodžius sakė mokyklos direktorius, klasės auklėtojai, tėvai. III G klasė įteikė tradicinį šimtadienio kalendorių, kuris dabar primins, kad laikas nenumaldomai bėga ir vis mažiau jo lieka iki egzaminų. Mokytis 59 laidai teliko šimtas dienų. Tegul šios dienos abiturientams būna vaisingos ir turiningos. Dėkojame IV G už nepakartojamą renginį, už šventišką nuotaiką ir neišdildomus įspūdžius.

Linkime mokiniams sėkmingai išlaikyti egzaminus!

2015-02-13

Meilė turi vieną vardą

Vasario 13 dieną gimnazijoje vyko šv. Valentino dienai skirtas renginys "Meilė turi vieną vardą". Šventę organizavo II G klasė. Mokiniai vaidino V. Šekspyro dramos "Romeo ir Džuljeta" šiuolaikinį variantą. Po inscenizacijos vyko linksmi ir šmaikštūs konkursai, kuriuose dalyvavo susirinkusieji mokiniai ir mokytojai. Už aktyvų dalyvavimą buvo įteiktos saldžios dovanėlės. Renginio pabaigoje skambėjo daina "Pasaka".

2015-02-13

Prevencijos programa „Gyvai“

Mūsų gimnazijoje nuo vasario 4 d. pradėta vykdyti mokykloms skirta psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos programa „Gyvai“.

Ši programa padeda vaikams ugdyti gyvenimo įgūdžius, reikalingus sveikai gyventi ir nepradėti vartoti tabako, alkoholio bei narkotikų. Ši programa sudaryta iš dvylikos pamokų, per kurias 6 klasės mokiniams bus sudarytos sąlygos bendrauti, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, apginti savo nuomonę, atpažinti bendraamžių įtaką, susipažinti su alkoholio, tabako ir narkotikų keliama žala.


Programos „Gyvai“ koordinatorės gimnazijoje Oksana Rympo, Aleksandra Godovščikova.

2015-02-12

III G Lietuvos Respublikos Seime

Minėdami Lietuvos Nepriklausomybės šventę, mūsų gimnazijoje organizuojame Lietuvos kultūros dienas. Ta proga vasario 12 dieną III G klasės mokiniai su istorijos mokytoja K. Karpič bei klasės auklėtoja L.Mickevič-Ozarovska aplankė Lietuvos Respublikos Seimą, kur ekskursijos gidė aprodė valdžios buveinės patalpas, posėdžių sales, papasakojo apie Seimo darbą, jo funkcijas, priminė svarbius su Lietuvos valdymu susijusius istorijos faktus. Tai buvo mokiniams savotiška istorijos pamoka. Iš gidės sužinojome, kad Seimo rūmus sudaro trys pastatai, kurie buvo pastatyti XX a. aštuntajame dešimtmetyje, nors tuo metu jie buvo tik sovietinės tvarkos „puošmena“, kur Aukščiausiosios Tarybos vadinamieji deputatai suvažiuodavo du ar tris kartus per metus. Atkūrus valstybingumą, pastatai buvo sujungti, iškirtus šoninius įėjimus iš II ir III rūmų į Seimo I rūmų pagrindinį fojė.


Ekskursiją pradėjome nuo II Seimo rūmų. Juose po 2007 metais atliktos rekonstrukcijos, atsirado naujoji Seimo plenarinių posėdžių salė. Rūmuose įkurdinta Seimo kanceliarija. Šiuose rūmuose yra įrengtos darbo vietos žiniasklaidos atstovams: Spaudos konferencijų salė, Žurnalistų kambarys, interviu stendai. Spaudos konferencijų salėje, galėjome pasijusti žiniasklaidos atstovais, galėjome sėdėti prie mikrofonų, uždavinėti klausimus... tik deja, ne seimo nariams, o gidei. 2011 m. liepos 18 d. Seimo II rūmuose iškilmingai atidengta vitražo „Žalgirio mūšis“ pirmoji dalis. Vitražo autorius – dailininkas-vitražistas Kazimieras Morkūnas. Antrosios dalies dailininkas nespėjo atlikti, tiesa, jo mokiniai, anot gidės, žadėjo tą darbą už jį atlikti.


III rūmuose (Nepriklausomybės a.) dirba Seimo komitetai, techninės tarnybos. Apžiūrėjome čia 1990-2012 m. Seimo pirmininkų portretų galeriją.

Seimo I rūmų fojė: laiptai, vedantys į istorinę Kovo 11-osios salę. Holą puošia dar vienas dailininko Kazimiero Morkūno vitražas „Šventė“, jis sukomponuotas iš realistinių ir alegorinių figūrų.  Šiame pastate buvo pagrindinė įstatymų leidėjų Plenarinių posėdžių salė. Šioje salėje 1990-ųjų kovo 11-ąją buvo atkurta Lietuvos valstybė. Dabar Kovo 11-osios salėje Seimo nariai renkasi į iškilmingus posėdžius, skirtus svarbiausiems mūsų valstybės istorijos įvykiams paminėti. I rūmuose dauguma kabinetų skirti Seimo nariams, jų padėjėjams. Parlamentarai turi ir savo įrengtą jaukią koplyčią, kur ant stalo guli Bibliją ir maldaknygės. Prezidentės, Svečių salės - tai labai puošnios patalpos. Mokinių akį labai patraukė užsienio svečių Lietuvos valstybei paliktos dovanos, prabangūs suvenyrai.


Išėję iš rūmų dar apžiūrėjome erdvinį stiklo statinį. Tai memorialas, įrengtas minint tragiškuosius1991 metų sausio 13-osios įvykius.

Ekskursijos metu mokiniai pagilino savo žinias apie Lietuvos valstybės valdymo sistemą, parlamento veiklą, įstatymų leidybos procedūrą bei Seimo struktūrą.

Lietuvių kalbos mokytoja L. Mickevič-Ozarovska

 < 32 31 

 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 

20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 >