Naujienos
2019-12-01
Prasidėjo moksleivių kino filmų konkursų ir festivalių metas
Tarptautiniame konkurse „Mano kinas“, kurį jau dešimtus metus iš eilės organizuoja Kauno moksleivių techninės kūrybos centras, Jašiūnų M.Balinskio gimnazijos mokiniai: Paulina Pieško, Violeta Kozyrevskaja ir Pavel Ozarovski už sukurtą animacinį filmuką „Trys skatikai“ gavo 3 vietą. Organizatorių teigimu, šiemetinis konkursas praplėtė dalyvių geografiją. Buvo atsiųsta įvairaus žanro filmų iš įvairių Lietuvos vietovių, iš Ukrainos, Estijos bei Rusijos miestų. Sveikiname mūsų jaunus menininkus, nepabijojusius žengti tokį drąsų žingsnį tarptautinės arenos link ir gavusius aukštą įvertinimą.
Dar vienas svarbus laimėjimas moksleivių filmų srityje yra mūsų mokinių: Augustino Ozarovskio, Paulinos Pieško ir Pavelo Ozarovskio sukurtų filmų rodymas XXXIV Lietuvos mokinių kino filmų festivalyje „REC 2019“. Iš atsiųstų 74 filmų festivalyje buvo parodyti 29 geriausi. Iš jų net trys mūsų mokinių („Vaižgantas“, „Žvirblis ir vilkas“, „Trys skatikai“). Šis renginys tai savotiškas lietuviškasis „Oskaras“ moksleiviams už padarytą darbą kinematografijos srityje. Festivalio metu kasmet įteikiami įvairių nominacijų apdovanojimai. Labai nudžiugome, kai šiemet išgirdome mūsų mokinių pavardes ir pamatėme prizus jų rankose. Taigi geriausiu festivalio animacinio filmo autoriumi tapo Pavel Ozarovski, o geriausio scenarijaus autorė šiemet yra Paulina Pieško.
Atsiimdami savo apdovanojimus moksleiviai išgirdo iš griežtų kino žinovų dar įvairių patarimų, paskatinimų. Džiaugiausi girdėdama savo mokinius kalbant, kad jie dar labiau pasistengs ateityje, kad atsirado noras sukurti naujų, kitokių filmų. Tarpusavyje dalinosi įspūdžiais apie kitų Lietuvos kino klubų ir kino studijų sukurtus filmus. Nuoširdžiai sveikinu ir laimėtojus ir dalyvius ir didžiuojuosi savo kūrybingais mokiniais.
Kūrybinės grupės kuratorė Lucija Mickevič-Ozarovska
2019-11-30
Lapkričio 29 d. III G klasės mokiniai lankė teatro kursus. Šie užsiėmimai vyko „Aušros“ gimnazijoje. Pradžioje visi susipažino su kitais mokiniais ir vadovu, aktoriumi Šarūnu Gedvilu. Vadovas buvo labai linksmas ir bandė visus linksminti. Vienuoliktokai turėjo galimybę geriau susipažinti su mokiniais iš Jašiūnų „Aušros“ gimnazijos. Visi kartu žaidė iš Japonijos kilusius žaidimus, galėjo atsigerti sulčių ir paragauti sausainių. Mokinių veiduose visą šį laiką švytėjo šypsenos, buvo linksma. Kitą kartą raginame daugiau draugų prisidėti prie mūsų.
Vienuoliktokai Deivid Dulko ir Deivid Januškevič
2019-11-27
3-čios vietos laimėjimas
Šiandien atskriejo gera žinia: Mūsų gimnazijos IIIG klasės kūrybinės grupės reportažas „Jašiūnų seniūnijos diena“ Respublikiniame konkurse „Kadro nominacija“ laimėjo 3 vietą. Visa kūrėjų grupė: Paula Kislovska, Angelina Bogdan, Evelina Jurevič, Karina Videiko, Pavel Ozarovski kviečiami apdovanojimo į Kauno rotušę.
2019-ieji paskelbti Lietuvos vietovardžių metais. Nusprendėme prisidėti prie kultūrinės programos, skirtos Vietovardžių metams paminėti. Šis reportažas - tai duoklė mažajai tėvynei, Jašiūnams.
Dėkojame Jašiūnų seniūnijos seniūnui Z. Mažeiko už interviu, o Šalčininkų rajono savivaldybės reporterei I. Suchockai už nuotraukas.
Kūrybinės grupės kuratorė Lucija Mickevič-Ozarovska
2019-11-27
Lapkričio 13 dieną IG klasės mokiniai dalyvavimo lytiškumo ugdymo paskaitoje, kurią dėstė lektorius Donatas Kantakevičius. Lektorius su mokiniais diskutavo apie lytinį brendimą, kūno pokyčius paauglystėje, reprodukcinę sveikatą, šeimos planavimo galimybes, kalbėjo apie pagarbą kiekvienam žmogui. Mokiniams buvo akcentuojama, koks turi būti atsakingas bręstančio žmogaus lytinis elgesys jauname amžiuje bei kokios yra kiekvieno asmens pareigos gyvenime ir šeimoje.
2019-11-25
Nacionalinė karjeros savaitė 2019
Lapkričio 18-25 d. gimnazijoje vyko „Nacionalinės karjeros savaitės 2019“ renginiai, kurių tikslas – pagalba mokiniams atrasti save ir sėkmingai pasiruošti karjerai, mokinių supažindinimas su įvairiomis specialybėmis, mokinių profesinis orientavimas.
IG ir IIIG klasių mokiniai dalyvavo gimnazijos karjeros ugdymo specialistės Oksanos Rympo užsiėmimuose „Asmeninių savybių pažinimas karjeros kontekste“ ir „Sunkumų įvertinimas renkantis profesiją“. Mokiniai nagrinėjo, kokie yra sėkmingo savęs vertinimo veiksniai, kurie įtakoja karjeros pasirinkimą, analizavo, kaip suderinti savo gebėjimus, troškimus ir profesines galimybes. Paaiškinta, kokie asmenybės bruožai reikalingi pasirinktai profesijai, kaip juos ugdytis. Taip pat mokiniai atliko įvairius testus.
Kad moksleivių pasirinkimai būtų labiau apgalvoti, gimnazijoje buvo organizuota Šešėliavimo diena. Du IIIG klasės mokiniai – Sandrinija ir Deivid – nusprendė pasinaudoti galimybę „pasimatuoti“ mokytojo profesiją. Priešmokyklinio ugdymo grupės auklėtoja Andžela Jaskiv ne tik paaiškino, kaip atrodo kasdieninis darbas su vaikais, bet ir leido mokiniams patiems pravesti užsiėmimus su priešmokyklinukais. Į naujus „mokytojus“ vaikai reagavo ramiai ir su smalsumu laukė paruoštų užduotėlių ir žaidimų.
II-IVG klasių moksleiviai susitiko su Vilniaus teritorinės darbo biržos Šalčininkų skyriaus Jaunimo darbo centro vyr. specialiste Anastasija Svorobovič, kuri pravedė paskaitas temomis – „Karjeros planavimo žingsniai“, „CV rengimas“. Dešimtokai sužinojo apie karjeros planavimą ir plano žingsnius, atliko John L. Holland'o profesijos pasirinkimo testą. Kiti mokiniai sužinojo, kas yra CV, kam jis naudingas bei susipažino su Europass gyvenimo aprašymo pildymo instrukcija.
Taip pat vyresnių klasių mokiniai turėjo galimybę susitikti ir gyvai pabendrauti su Transporto kompanijos „Lotos Baltica“ ir UAB „Etanetas“ atstovais. Jiems papasakota apie organizacijų veiklą, įvairių specialistų darbo pobūdį, reikalingą išsilavinimą bei supažindinta su konkrečiomis užduotimis, kokias specialistai atlieka darbo metu. Tai padaryta tam, kad moksleiviai suprastų, ką reiškia būti vienos ar kitos srities specialistu.
Geriau pažinus save, savo stipriąsias ir tobulintinas savybes, apsvarsčius savo norus ir galimybes bei susipažinus su profesijos pasauliu, mokiniams bus lengviau apsispręsti dėl profesijos pasirinkimo ateityje ir suformuoti pagrindus sėkmingai karjerai.
Savaitės organizatorė karjeros ugdymo specialistė Oksana Rympo
2019-11-22
Tolerancijos diena
Lapkričio 16 d. daugelio pasaulio šalių gyventojai mini Tolerancijos dieną. Tai dar viena diena, kurios dėka į kiekvieno širdį pasibeldžia gerumas, noras padėti, užjausti, paguosti. 2019 metų Tolerancijos dienos idėja – Tolerancijos švyturys. Švyturys kaip simbolis reiškia pagalbą, nes rodo kelią laivams, ieškantiems kranto, padeda neužplaukti ant seklumos. Taip ir žodis tolerancija, savo prasme reiškia pakantumą, suteikia žmonėms gebėjimą visuomenėje sugyventi taikiai, priimti kitokį žmogų, kitokius požiūrius. Tolerancija, kaip švyturys laivams saugus kelias, taip ir žmonėms svarbi sąvoka, skatinanti pakantumą, gebėjimą išlaikyti pagarbą nepaisant skirtingų pažiūrų, tautybės, rasės, skirtingos religijos.
Mūsų gimnazija kiekvienais metais taip pat įsijungia į šią gražią akciją, įvairiomis prasmingomis veiklomis.
Šiais metais pilietiškumo pagrindu mokytoją Kristina Karpič kartu su vyr. klasių mokiniais tolerancijos temą nagrinėjo pasiremdama istoriniais įvykiais, susijusiais su nepakantumu kitai tautai, religijai, rasei. Diskutavo, aiškinosi ar mes gyvename tolerantiškoje visuomenėje bei analizavo kokias žiaurias pasekmes gali sukelti netolerancija, priešiškumas kitam, kitokiam.
Su gimnazijos pradinių klasių mokiniais susitiko IG klasės mokiniai. Jie parengė pradinukams pasirodymą „Mes skirtingi, bet mes visi kartu“. Tikime, jog kuo anksčiau vaikai supras ir išmanys tolerancijos reikšmę, tuo daugiau pagarbos ir pakantumo bus mūsų visuomenėje.
Psichologė O. Rympo vedė užsiėmimus „Mūsų pozityvūs skirtumai” (8 kl.), „Mes skirtingi, bet tolerantiški“ (IG kl.), o kartu su dailės mokytoja L. Fedotova 5 kl. mokiniams pravedė užsiėmimą „Mūsų tolerancijos švytuviai“(5 kl.). Šių užsiėmimų metu buvo aptarta žodžio Tolerancija reikšmė, tolerancijos ribos, netolerancijos atvejai klasėje ir kartu buvo ieškomi galimi pozityvūs sprendimai. Taip pat kūrybinės veiklos metu (tolerancijos simbolio – švyturio – kūrimas) buvo skatinama atskleisti savo individualumą ir geriau pažinti save ir kitus.
Dėkojame technologijų mokytojui V. Jancevičiui už tolerancijos simbolio projektavimą ir gamybą.
Akcija baigėsi, bet mes įsitikinę, kad ji paliko dalelę gėrio mokinių širdyse. Tolerancijos svarbą turime prisiminti kasdien - kiekvienas turi teisę gyventi tolerantiškoje visuomenėje!
Akcijos organizatoriai soc.pedagogė A. Godovščikova, psichologė O. Rympo
2019-11-22
Pirmokai šiandien išlaikė pirmą savo egzaminą ir pažadėjo būti stropūs ištisus 12 metų. Gimnazijos direktorius priėmė juos į moksleivių gretas.
2019-11-21
Šiais metais mūsų gimnazijos 7 klasės mokiniai dalyvauja projekte Lietuvos Junior Achievement. Kartu su klasiokais nusprendėme dalyvauti ir gilinti žinias apie bendrovių įkūrimą, dokumentų pildymą ir jų paruošimą. Tai ne tik naudingų, gražių daiktų gamyba, bet ir bendravimas, sprendimų ieškojimas. Aišku, mums tai nauja, todėl padeda mokytojai – Jelena B. ir Vitalij J. Jų dėka, mes ne tik įkūrėme MMB „D&S“, bet ir jau nuo lapkričio 5 dienos priimame užsakymus, ieškome užsakovų, kuriame reklamą ir t.t. Kol kas mūsų asortimentas mažas – tai magnetukai ir suvenyrai Naujiesiems metams, bet ateityje būtinai bus daug visko.
Mums ne tik įdomu dalyvauti šiame projekte, bet dar ir pelninga. Jeigu ir Jums reikalingi suvenyrai ar dovanos, susisiekite su mumis
tel.: +370 683 88 975
Su malonumu Jums padėsime.
„D&S“ komanda
2019-11-19
Tolerantiškosios balsės
Tolerancijos savaitė mūsų gimnazijoje buvo kupina įvairios edukacinės veiklos, kurios tikslas – ugdyti vaikų supratimą, jog abipusis tolerantiškumas tai gerų santykių, pagarbos, atjautos pagrindas.
Tolerancijos tematika vyravo ir logopedinių-edukacinių pratybų metu. Mokiniai su „Tolerantiškosiomis balsėmis“ lavino taisyklingą balsių tarimą. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikai aktyviai dalyvavo logopediniuose žaidimuose „Mįslės be fonacijos“, „Balsės kaip bitutės“, „Automobiliai garažuose“, „Mano kūnas balsė“, „Ausytės girdi tik balsius“, „Kreiva-tiesi balsė“, kurių metu buvo lavinamas ir tobulinamas taisyklingas balsių tarimas, foneminis suvokimas, stambioji ir smulkioji motorika, taisyklingas kvėpavimas.
Dėkojame tėveliams, jog jų vaikai yra labai pagarbūs vieni kitiems.
Gimnazijos logopedė – Inesa Boguševič-Vlasova
2019-11-16
Lapkričio 7 d. gimnazijoje vyko III-IV klasių gimnazistų susitikimas su VGTU Mechatronikos, robotikos ir skaitmeninės gamybos katedros dr. docentu Sigitu Petkevičiumi. Susitikimo pradžioje docentas su mokiniais kalbėjo apie pasaulyje didėjančią robotizaciją ir sparčiai besivystančią skaitmeninės gamybos pramonės rinką. Pristatė dvi pirmosios pakopos studijų programas - Skaitmeninę gamybą, Mechatronikos ir robotikos studijas. Visi susidomėję šiomis sritimis galėjo užduoti klausimų ir sužinoti apie stojimo ir mokymosi sąlygas. Vėliau gimnazistai galėjo praktiškai pabandyti valdyti vikšrinius robotus.
Karjeros ugdymo specialistė Oksana Rympo
2019-11-14
Debatų metodas gimnazijoje įsibėgėja. Sekame istorijos mokytojos pavyzdžiu ir rengiame juos jau ne pirmą kartą lietuvių kalbos ir literatūros pamokose. Juk nagrinėjant literatūrinio kūrinio veikėjus dažnai juos teisiame, analizuojame jų elgesį, stebime personažo poziciją ir visada sudarome savo nuomonę apie jį. Todėl debatai puikus metodas atskleisti šią nuomonę, pagrįsti ją kūrinio siužetu, pailiustruoti siužeto detalėmis. Analizuojant J. V .Gėtės „Faustą“ vienuoliktokams kilo nemažai diskusinių klausimų, prieštaringai vertino veikėjo veiksmus ir siekius. Dėl to ir buvo nuspręsta organizuoti debatus ir padiskutuoti ar iš tikrųjų Faustas nusipelnė Dangaus ir amžinosios palaimos. Pro-pozicijos komanda, kurią sudarė 4 dalyviai (Paulina, Violeta, Pavel ir Deivid) teigė, kad teisus buvo J. V. Gėtė ir Faustas išties vertas Dangaus. Tuo tarpu Contra-pozicijos komanda (Sandra, Paula, Evelina ir Angelina) prieštaravo. Jų manymu, Faustas turėtų būti pasmerktas amžiams. Debatų teisėjai (Ernest, Raimond ir Rafal) bei žiūrovai atidžiai klausėsi ir stebėjo dalyvių laikyseną. Žiūrovai turėjo įvardyti teigiamus bei neigiamus debatų dalykus, teisėjai argumentuotai išsakyti savo nuomonę apie komandų darbą ir paskelbti verdiktą: kurios komandos dalyviai buvo įtikinamesni, pateikė daugiau argumentų ir laimėjo debatus. Abi komandos rungėsi labai aršiai ir nenorėjo nusileisti. Tam tikrais momentais klasėje išties buvo „karšta“. Teisėjai visgi aukščiau įvertino Pro-pozicijos komandos pasisakymus ir skyrė jai pergalę. Tuo tarpu geriausia kalbėtoja pripažino Contra-pozicijos dalyvę Angeliną.
Dėkoju visiems mokiniams už smagią pamoką, už kritinį mąstymą, už tai kad bandė logiškai ir nuosekliai dėstyti mintis, ginti savo nuomonę ir atremti priešininkų argumentus.
Lietuvių kalbos mokytoja Lucija Mickevič-Ozarovska
2019-11-05
Mokinių išvyka į Vilniaus Gedimino Technikos Universiteto gamtos mokslų laboratorijas ir Lietuvos Respublikos Seimą
Šiandien vis dažniau kalbame apie tai, jog svarbu išeiti iš klasės, peržengti mokyklos ribas, pamatyti tai, kas mus supa, atrasti galimybių ugdytis gamtoje ir iš gamtos, kad mokymasis taptų išties įdomia, patrauklia veikla kiekvienam šiuolaikiniam mokiniui. Svarbu, kad mokiniai, kurie dabar pagrįstai vadinami technologijų karta, galėtų ne tik sužinoti, išmokti bet kartu patirti, pajausti, eksperimentuoti.
Siekiant įgyvendinti šiuos reikalavimus ir dar labiau sudominti mokinius gamtos mokslais, nepaisant rudens atostogų, nutarėme įtraukti mokinius į tiriamąją veiklą. Todėl 2019 m. spalio 29 dieną, mūsų gimnazijos bei Šalčininkų J. Sniadeckio gimnazijos, Eišiškių gimnazijos ir Eišiškių S. Rapalionio gimnazijos gamtos mokslų mylėtojai kartu su biologijos ir chemijos dalykų mokytojomis apsilankė VGTU gamtos mokslų laboratorijose, kuriose atliko tiriamuosius darbus iš chemijos ir fizikos dalykų. Vieni mokiniai atliko praktikos darbą bendrosios chemijos laboratorijoje ir nustatė metalo hidroksido kiekį titrimetriniu būdu, kiti atliko tyrimus su metalais eksperimentinės fizikos laboratorijose: metalų mechaninių savybių nustatymas tempimo bandymu ir metalų savybių tyrimas spektrofotometriniu metodu. Mokiniai džiaugėsi, nes atliekant tiriamuosius darbus galėjo pasinaudoti moksliniams tikslams skirtais prietaisais bei priemonėmis, kurių nėra mokyklų laboratorijose. Praktinės veiklos metu mokiniai ne tik patobulino savo žinias, įgūdžius bei gebėjimus bet tai buvo kartu ir rajono mokinių tarpusavio integracija. Šiandieniniame gyvenime tai labai svarbu, nes integracija ugdo mokinių gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, skatina dirbti komandomis. Pilni įspūdžių po 2,5 val. užsiėmimų ir praktinės veiklos, susiradę naujų draugų išvykome į pažintinę ekskursiją į Lietuvos Respublikos Seimą. Ekskursija prasidėjo Spaudos konferencijų salėje – vienoje iš Seimo salių. Būtent čia Seimo nariai bendrauja su žurnalistais, čia rengiamos spaudos konferencijos. Vėliau mokiniai apžiūrėjo Konstitucijos salę, Pirmojo Nepriklausomos Lietuvos Prezidento Algirdo Mykolo Brazausko salę, kur priimamos svečių delegacijos. Mokiniai apsilankė ir Posėdžių salėje, kuri yra triaukštė. Pirmas aukštas skirtas tik Seimo nariams, antras - lankytojams, trečias - tik technikos darbuotojams. Dar mokiniai pabuvojo ir garsiojoje Kovo 11-osios Akto salėje, kur ir buvo priimtas šis dokumentas. Sužinojome, kad šioje salėje vyksta pagrindinės Lietuvai svarbios šventės ir minėjimai, naujai išrinkti Seimo nariai duoda priesaiką būtent šioje salėje. Mokiniai taip pat džiaugėsi apžiūrėję Lietuvos Prezidento salę, šalia kurios yra iškabinti buvusių Seimo pirmininkų portretai. Kelionė į Lietuvos Respublikos Seimą buvo išties įdomi ir svarbi.
Nuoširdžiai dėkojame Gerbiamam Seimo nariui Leonardui Talmontui už suteiktą progą ir finansinę pagalbą apsilankant Lietuvos Respublikos Seime. Taip pat dėkojame Seimo nario padėjėjai Martai Narkun, padėjusiai organizuoti šią įdomią išvyką į Seimą.
Biologijos mokytoja Violeta Juchnevič
2019-10-21
VGTU atvirų durų diena
Spalio 18 d. IIIG klasės mokiniai dalyvavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto Atvirų durų dienoje ir susipažino su studijų galimybėmis.
Renginio metu sužinojo apie stojimo į universitetą sąlygas, susipažino su VGTU studijų programomis, išbandė tokias veiklas, kaip virtualios realybės žaidimas „KRIVIS“, raumenų stimuliatorius, levitatorius, skrydžių simuliatorius, triukšmo kamera, kvapų dėlionė; susipažino su fizikiniais reiškiniais bei įrenginiais, išmaniuoju šiltnamiu, automobilio variklio maitinimo sistema, prekybos finansų rinkose subtilybėmis, Architektūros fakulteto studentų projektiniais modeliais, Pastato inžinerinių sistemų BIM projektavimu, išmaniuoju telefonu valdomu Robotu Voru, VGTU studentų sukurtu kartingo prototipu bei lenktyniniu kartingu. Taip pat dalyvavo elektromagnetinės spinduliuotės „gaudynėse“, robotų varžybose, žaidime „Finansinių riešutėlių gliaudymas“, virtualios realybės ekskursijoje po aukščiausius pasaulio dangoraižius bei tiltų konstrukcijų pristatyme.
Karjeros ugdymo specialistė Oksana Rympo
2019-10-17
Pamoka Balinskių dvaro rūmuose
Literatūros mokslą su III G klasės mokiniais pradėjome nagrinėdami Renesanso epochą. Vienas svarbiausių Lietuvos istorijai bei kultūrai šio laikotarpio kūrinių yra J. Radvano epas „Radviliada“, pasakojantis, apie didį žmogų, herojų Mikalojų Radvilą Rudąjį. Su Radvikų gimine yra susijusi Jašiūnų istorija, būtent Mikalojus Radvila Rudasis nupirko 16-tame amžiuje dalį Merkinės-Jašiūnų. Dėl šios priežasties Balinskių dvaro rūmuose dažnai kalbama apie šitą įžymią asmenybę. Todėl nuvykome su III G klase, pasiklausyti paskaitos apie „Radviliadą“, jos autorių, vertėjus, jos istorinį foną, kurią mielai sutiko išdėstyti rūmų direktorius Kazimiež Karpič. Direktorius puikiai moka įteigti klausytojus, sutelkti dėmesį ties ne chrestomatiniais ir ne vadovėliniais dalykais. Klausydamiesi paskaitos pastebėjome kaip nuodugniai ištirtas Radvilų giminės, ypač Mikalojaus Radvilos Rudojo gyvenimas, kruopščiai išnagrinėti herojinio epo vertimai į lietuvių, baltarusių bei dalinai į lenkų kalbas, pastebėtos Livonijos karo detalės, pateikti anų metų žemėlapiai, taikliai apibūdinta kūrinio pagrindinio herojaus asmenybė, išanalizuotas istorinis „Radviliados“ fonas ir visa tai susieta su tuometinėmis Renesanso epochos realijomis. Bandėme paskaityti hegzametru parašytas originalo ištraukas bei vertimus į kitas kalbas. Tačiau skaityti tokia eilėdara parašytą epą nėra lengva, be išankstinio pasiruošimo mums nekaip sekėsi. Dėkojame už įdomią ir netradicinę paskaitą kadaise buvusiame Radvilų dvare mūsų šiandieniniam dėstytojui Kazimiežui Karpičui.
Lietuvių kalbos mokytoja Lucija Mickevič-Ozarovska